Pjesnikinja i prozaistica, Frakturina autorica Marija Andrijašević jedna je od dobitnica trećeg priznanja natječaja "Štefica Cvek", koji organiziraju Pobunjene čitateljke (Srbija), Kulturtreger/Booksa (Hrvatska), Naratorium (Bosna i Hercegovina) i Koalicija MARGINI (Severna Makedonija), za zbirku pjesama Temeljenje kuće (Fraktura, 2023.).
Članice žirija - Maja Abadžija (Bosna i Hercegovina), Dara Šljukić (Srbija) i Manja Veličkovska (Sjeverna Makedonija) izabrale su 'djela koja izazivaju konvencije, potiču kritičku misao i nude novi pogled na goruća pitanja našeg vremena', a uz Marijinu zbirku to su Jedinstveni matični broj Lidije Dimkovske (TRI, 2023), U haosu radosti Kalije Dimitrove (samoizdata, 2023), Četiri lakta unutra Eve Simčić (V.B.Z., 2023), Kuća se nije mrdnula Jelene Anđelovske (Partizanska knjiga, 2023), Strvinari starog svijeta Tee Tulić (Oceanmore, 2023), i ŽENE BIH za djecu – Ilustrovano putovanje s izuzetnim ženama iz prošlosti (Sarajevski otvoreni centar, 2023, književnost za djecu) autora i autorica Adise Bašić, Bjanke Alajbegović, Boriše Mraović, Emira Zametice, Enesa Kurtovića, Feride Duraković, Lamije Begagić, Lamije Grebo, Lamije Milišić, Lejle Kalamujić, Nikoline Todorović. Sabine Fidahić, Selme Asotić, Tamare Zablocki i Zorana Ćatića.
Žiri je o Temeljenju kuće rekao sljedeće:
'Marija Andrijašević je u knjizi Temeljenje kuće postigla preciznu ravnotežu između eksperimentalnosti i komunikativnosti. Svakim od prozno-poetskih “blokova” koji čine ovu knjigu dominira samosvjestan ženski glas koji promišlja temu o kojoj se u ovdašnjim književnostima nedovoljno govori – rodni aspekt nasljeđivanja. Kada brat sestri prepusti vlasništvo nad zemljom, krši se jedan od najstarijih patrijarhalnih običaja na ovim prostorima – da zemlja i imovina, bar u pravilu, pripada muškom nasljedniku. No za Mariju Andrijašević ova je okolnost samo začetak meditacije o pripadanju zemlji, kući, porodici, selu, samoj sebi… “Zidajući” svoju prozno-poetsku nastambu od ideje, preko nacrta do izvedbe, ona gradi i alegoriju kuće kao same sebe, te krajnje suptilnim feminističkim angažmanom dotiče neke posve univerzalne teme kao što su odnos kćeri i roditelja, brata i sestre, dilema o stvaranju vlastite porodice, ljubav, rad, samoća, strah, smrt. Tematsku odvažnost autorica podupire pomno osmišljenim konceptom i uzbudljivim, nepretencioznim lirskim iskazom'.
Čestitke!